Ami keveredik, nem vegyül /
Mixing is no blending
Minden világos /
Everything is clear
Az ifjú EÁ. újrajátszott keservei / A rerun of young AE's lamentations Visszafordíthatatlan folyamat / Irreversible Process Egy mondat a házimunkáról /
A sentence on housework
Családi album / Family Album Önarckép szeletek /
Slices of Self portraits
Melyik az igazi? / Is He the One? Konyhatransz / Domestic Trans Szorgos kezek - tennivalók a házban és a ház körül / Busy Hands - Chores around the house Újrahasznosított képek - katalógus / Recycled pictures - catalogue Önkiszolgáló / Self Service Tele tálak / Full Plates Szorgos kezek / Busy Hands Hűtőmágnes / Magnetic stickers Semmi vész / No emergency Csempemintakatalógus / Tile Pattern Catalogue Heti étrend / Weekly Menu Előtte - utána / Before and After Csempék / Tiles Garancia végzetre II. / Expiring Guarantee II. Garancia végzetre I. – Expiring Guarantee I. Tényleges tartalom /
Real Content
<
1
/
4
>
2000 C print 65 x 150 cm
Szorgos kezek / Busy Hands
2000
C-print
65 x 150 cm
kritika

Scroll down for English text

Eperjesi kilencvenes évekbeli alkotásaiban jelent meg érett formában és egészen 2004-ig meghatározó maradt a különböző termékek csomagolásán fellelhető grafikák, ábrák újrafelhasználása és az eljárásban rejlő lehetőségek széles körű kiaknázása. Az alkotó levilágítja a „mediális ready made”-ként felfogott ábrákat, így lényegíti át és emeli ki őket a hétköznapiságukból, miközben a hibáikban, banalitásukban rejlő jelentéstöbbletet is feltárja. A pop art esztétikájával összhangban, a grafikák gyűjtésével és felhasználásával a társadalmi emlékezet kérdését is megmozgatva őrzi meg az eltűnőben lévő szocialista vizuális kultúra lenyomatait, és egyúttal utal a kapitalista berendezkedés, a fogyasztói javak fetisizálódásának térnyerésére is. A takarítást, törölgetést végző kezek elsőként installációs formában, áruházi csempefalra emlékeztető alkotásként jelentek meg Eperjesi munkáiban (1999), majd printeken váltak főszereplővé. A Szorgos kezek sorozat a neokonceptuális művészet számára kiemelkedő jelentőségű (házi)munka-tematikához kapcsolódik, és annak női identitással és társadalmi szerepekkel való összefüggéseit is reflektáltan szólaltatja meg, miközben ironikus módon utal a kiindulópontul használt piktogramok értelmetlenségére, tautologikus jellegére is. - Balázs Kata

The recycling of graphics found on the packaging of various products appeared in mature form in Ágnes Eperjesi’s art of the nineties and lasted until 2004. It was during this decade that she took full advantage of the possibilities offered by this process. The artist transformed the graphics perceived as „medial ready-mades” and lifted them out of their ordinariness by using them as a photonegative while uncovering the extra layers of meaning concealed by their imperfections. Corresponding to the aesthetics of pop art, the artist, through collecting graphics off of packaging to use in her art, engages the question of social memory and preserves the traces of a disappearing socialist visual culture while also reflecting on the spread of capitalism and fetishization of commercial products. The cleaning and wiping hands first appeared in Eperjesi’s work in the form of an installation of wall tiles typically displayed in retail outlets (1999), then became protagonists of her work in the form of prints. The Busy Hands series is related to the theme of (house)work, which has a special significance in Hungarian neo-conceptual art. In regards that thematic, it brings into play the problematic of women’s identity and social roles, while ironically referring to the meaninglessness and tautological nature of the pictograms used as a starting point. - Kata Balázs