Ami keveredik, nem vegyül /
Mixing is no blending
Minden világos /
Everything is clear
Az ifjú EÁ. újrajátszott keservei / A rerun of young AE's lamentations Visszafordíthatatlan folyamat / Irreversible Process Egy mondat a házimunkáról /
A sentence on housework
Családi album / Family Album Önarckép szeletek /
Slices of Self portraits
Melyik az igazi? / Is He the One? Konyhatransz / Domestic Trans Szorgos kezek - tennivalók a házban és a ház körül / Busy Hands - Chores around the house Újrahasznosított képek - katalógus / Recycled pictures - catalogue Önkiszolgáló / Self Service Tele tálak / Full Plates Szorgos kezek / Busy Hands Semmi vész / No emergency Csempemintakatalógus / Tile Pattern Catalogue Heti étrend / Weekly Menu Előtte - utána / Before and After Tényleges tartalom /
Real Content
Garancia végzetre II. / Expiring Guarantee II. Garancia végzetre I. – Expiring Guarantee I. Csempék / Tiles Hűtőmágnes / Magnetic stickers
<
1
/
17
>
Az ifjú EÁ. újrajátszott keservei / A rerun of young AE's lamentations
2007, slide-strip, 1-17.
Using childhood fairy-tale slides and excerpts from her diary written at age 14-15

2007, vetíthető diafilm, 1-17.
A filmbéli lány úgy érzi, nem élhet olyan vagány életet, mint egy fiú, pedig azt szeretne. (Hogy miért nem, az egyértelműen társadalmi problémára, a lánygyerekek sztereotíp, elváráskövető nevelésére utal.) Így kvázi jobb híján dönt a szerelem mellett. Ami hol fiktív, hol pedig hús-vér emberre vonatkozik. Hogy hol melyik, az sosem világos igazán.

A munkában a képi és szöveges elemek a klasszikus diamese rendszerében kapcsolódnak egymáshoz.

- A képek a gyerekkori diamese vetítések felidézései. Olyankor számomra minden más megszűnt létezni, a mese, mint örvény rántott magával. Az elsötétített szoba, a valóság háttérbe húzódása, a falon felragyogó káprázat, a teljes biztonságba való belesüppedés mind hozzátartozott a varázslathoz. Ezek voltak az első utazásaim. Hogy hova? Hát egy negatív világba, ami azon kívül, hogy fiktív és illúziószerű, a lányoknak többnyire az áldozati szerep "szépségeit" és az azzal való azonosulást kínálja fel.

- A szövegek idézetek a saját, 14 éves koromban írt naplómból. A naplót nem nosztalgiából kerestem meg, hanem arra gondoltam, kipróbálom, hogy felolvasok belőle részleteket az akkor 14 éves lányomnak, hátha segít neki a tudat, hogy a benne kavargó szélsőséges érzések nem egyediek, hanem a fiatalkor velejárói. A szöveget olvasva csak úgy ömlöttek rám azok a problémák, amelyekben ma már sokkal inkább társadalmi problémát látok, mint a fiatalkor szükségszerű velejáróját. Munkám szöveges része ennek a megtalált naplónak néhány részlete, melyből a lányomnak végül nem olvastam fel egy sort sem.