Szolidaritási akció / Act of solidarity Father 1-3. Trafikképek / Tobacco store Pictures Érezze megtiszteltetésnek / You Should Feel Honored Pályaív / Ernst - Capa Új evidenciák / New Evidences MUNKA szavalókórus / LABOUR speech choir Lépésről lépésre / Step by Step Home Két férfi / Two men Hatalmi szóval / Words of Power 1-2-3. Hatalmi szóval 1.
Performansz a Parlamentben /
Performance in Parliament
Hatalmi szóval 2.
Politikai karaoke-színház / Political karaoke-theater
Hatalmi szóval 3.
Nyilvános performansz /
Public performance
Nemzeti kipa / National kippah II. A szabadság felhasználása / Practical Issues of Freedom Nemzeti kipa / National kippah I. Profilképek / Profiles KEHI (meg nem valósult installáció terve) Hungarikum / Hungaricum Üzenet a kádból /
Message from the bath
Műcsarnok / Kunsthalle Az ehető Én / The Edible Self EZEK / THESE Vegyes házasság /
Mixed Marriage
Private Protest / Budapest Private Protest / Buenos Aires Reklámmentes övezet /
Advertisement-Free Zone
Trafikkepek 1985 2019 Tobacco Store Pictures 1985 2019 24x73 cm 5 db 6x9 cm es ezust zselatin foto a Lui magazin 1986 januari szamabol 5 pieces of gelatine silver prints from Lui magazine 1986 January 6x9 cm each
Trafikképek / Tobacco store Pictures
Trafikképek 1985-2019. / Tobacco Store Pictures 1985-2019.

24x73 cm
5 db 6x9 cm-es ezüst zselatin fotó a Lui magazin 1986. januári számából / 5 pieces of gelatine silver prints from Lui magazine, 1986 January, 6x9 cm each

Magyarázat a "trafikképek" szó jelentéséhez / Comment to the meaning of "tobacco store pictures"

Scroll down for English text

A Trafikképek című mű a szocialista Magyarország tömegkulturális hiánygazdaságának két jellegzetes eleméből merít, ezek sajátosságait adaptálja es ötvözi.

A hatvanas-hetvenes évekbeli trafikok ékességei, csalogató kirakati darabjai voltak azok a kisméretű fekete-feher fotók, melyek – korabeli szóhasználattal - beatzenekarok képeit tették hozzáférhetővé. Ekkoriban a hazai lapok csak szórványos híradással szolgáltak a nyugati együttesekről. A trafikok zsebtükör méretű fotói tehát valóságos űrt töltöttek be, mégpedig kisipari módon. A képek forrásául itthon nem kapható külföldi magazinok szolgáltak. Ezek oldalait fotózták le és nagyították le házilagosan, de igen nagy számban. E módszernek köszönhetően sokszor – a kis méret miatt olvashatatlan – szövegek is a részéve váltak a sztárfotóknak, a dupla oldalak reprodukcióit pedig függőleges sáv szelte ketté.

Ugyanennek a képfajtának volt a korszakban egy másik – nagy múltra visszatekintő - félnyilvános változata is: a meztelen nőket ábrázoló fotók. Terjésztési módjuk az informalitás homályába vész, de e homályos zónák egyike volt a trafik is, ahol pult alól árusították őket. Ezeknek a műtermi aktfotóknak a formátuma megegyezett a zenekarok fotóival, ezek is külföldi kiadványokról készült fotók eredeti nagyításai (ténylegesen inkább kicsinyítései) voltak, melyek elfértek a farzsebben vagy a tárcában.
_________________

The work entitled Tobacco Store Pictures draws on two characteristic elements of the mass cultural shortage economy of socialist Hungary, fusing and adapting their characteristics.

Small black and white photos showing the images of beat bands – to use the term of the period – were treasured items in tobacco stores in the 60s and 70s, conspicuously displayed in the shop windows as enticement. The Hungarian press barely covered western bands, so the photos, which were the size of a compact mirror, filled a real gap in their makeshift way. Pictures published in magazines unavailable in the country were photographed and enlarged in unprofessional conditions, but in great quantity. As a result, text fragments – illegible due to their size – often accompanied photos of the stars, and a vertical line ran across double page reproductions.

In the same period, this type of image had a semi-public variant with a long history: nude photos of women. Although the exact mode of their circulation is obscured by its informality, one of murky zones where this occured was the tobacco store, where they were sold under the counter. The studio nudes, which were identical in format with the photos of bands and fit into a back pocket or wallet, were similarly original enlargements (or, more frequently, reductions) of foreign publications.