Szín: megmarad mégis Összetett szélek / Meeting Edges Pont fordítva / The Other Way Around Egy doboz gyufa / A box of matches Emberszkenner / Human Scanner Ötágú csillag / Five pointed Star Latencia (terhes) / Latency (pregnant) Domino hatás / Domino effect /2. Latencia / Latency /2. Latencia / Latency /1. KEHI Hajtott fotogram / Folded Photogram Domino hatás / Domino effect /1. Prizma szisztematikus görgetése / Prism rolled systematically Szín résben / Color in Slit Virág betekerése fotópapírba Felpörgetett fotogram /
Revved up photogram
Kontakt / Contact Staféta / Relay Race 1-10. A kör négyszögesítése /
Squaring the Circle
Mellékdenzitás /
Secondary Density
Kerek mellékdenzitás 1-4. / Round Secondary Density 1-4. Óriás mellékdenzitás /
Giant Secondary Density
Pöttyös mellékdenzitás /
Spotted secondary density
Lágy konstruktivizmus /
Soft constructivism
Színes árnyék /
Coloured Shadows
Tisztasági csomag /
Neatness pack
Főzési tanácsok /
The Gentle Art of Making Food
Polaroid photogram Újszülöttek / Newborns Bak / Capricorn Bukfenc / Somersault Kúszás / Scramble Gyufaláng kísérletek /
Match-flame experiments
<
1
/
6
>
Prizma szisztematikus görgetése / Prism rolled systematically
Prizma szisztematikus görgetése minden irányba (Kiegészített rekonstrukció) / Prism rolled systematically in all directions (Completed reconsruction)
1988-2015
150 x 53 cm
photograms on barit paper
unique

A mű egy kisméretű tárgy - egy optikai üvegből készült prizma - fenomenológiai alapú tanulmányozása a fotogram eszközével, multiexpozíciós technikával. A sorozat a prizma összes tengelye mentén történő forgatások során létrejövő képi lehetőségeket vizsgálja.
Az ábrázoló geometriából ismert módszer alapján elöl- oldal- és felülnézetből látjuk ugyanazt a tárgyat. Az első képen ez 3 különböző expozíciót jelent ugyanarra a fotópapírra, míg az utolsón már 20-at.

The work is a phenomenological study of a small object – a prism made of optical glass –, using the medium of the photogram, combined with the technique of multi-exposition. The series explores the potentialities of the visual images emerging through rolling the prism along each of its axles.
Employing the method known form descriptive geometry, we see the object in front- side- and plan-view. In the first picture, this means three different exposures on the same photo-sheet. In the last photo-sheet there are as many as twenty exposures.