Összetett szélek / Meeting Edges
Budapest Hospice Ház

Az Összetett szélek című kiállítás egyedülálló mind a Hospice Ház, mind az acb Galéria életében: a Budapest Hospice Házban még egyetlen galéria sem rendezett kiállítást, ahogy még az acb Galéria sem valósított meg kiállítást abban az intézményben, amelynek javára felajánlja a művek eladásából befolyó bevételt.

a kiállításról az acb Galéria honlapján
a kiállításról a Hospice Ház honlapján

Kritika - Magyar Narancs online

A Hospice Ház nevét régóta ismerem, először Polcz Alaine tevékenységét követve találkoztam vele. Később személyes életesemény is kapcsolódott hozzá. Itt halt meg az apósom, így látogatóként is tapasztaltam, hogy a haldokló életminőségének fenntartása éppolyan fontos itt, mint a hozzátartozók támogatása. A Hospice Házban az emberi méltóság elvont fogalma töltődött fel konkrét tartalommal.
A Hospice Ház számára készített képek mind fotogramok. A fotogram különösen fontos médium a számomra, ez az egyetlen médium, amivel visszatérően dolgozom is.
A Hospice Ház számára készített színes fotogramok 2011-ben készültek. Egy köszönetmondó gesztust akartam megörökíteni. Vettem egy csokor virágot, amit nem a maga múlékony valójában adtam át, hanem fotogramot készítettem belőle, csomagolóanyagnak használva a fényérzékeny papírt. Fotópapírba tekertem a virágot. Ebből a sorozatból nőtte ki magát ez a kiállítás.
A fotópapír feltekerése (térbeli helyzetbe kerülése) azért is bír jelentőséggel számomra, mert a fényérzékeny papír két oldalának különbözőségét, a találkozásuk potenciálját elég komplexen élem át a laborban. Míg a kész képnek nincs jelentése számomra, annak mintha volna, hogy a fényérzékeny papír két oldala egészen másfajta, egymással ellentétes tulajdonsággal bír. És ha összetekerve dolgozom vele, aztán újra kisimítom, akkor az egyik oldalán egyszerre, egy képként összegezve fognak megjelenni a két oldal egymást kizáró tulajdonságai, azok egymásra hatása.